کد خبر: ۵۲۶۷۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
استقلال به دلیل قانون جدید فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مربی خارجی جذب کند چون مربی خوب خارجی به هیچ عنوان نمیپذیرد «ریالی» حقوق بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، هواداران استقلال حق دارند از وضعیت موجود نگران و کلافه باشند. آنها فصل قبل را با تلخی هر چه تمام‌تر به پایان رساندند و حالا هم اوضاع را مناسب و رو به راه نمی‌بینند.

استقلال فصل قبل را بدون جام تمام کرد و دربی حذفی را هم به آن شکل به رقیب داد و مدیران باشگاه، هیچ برنامه و نقشه‌ای برای فصل بعد به هواداران ارائه نکردند.

اگرچه باشگاه سپاهان هم با وجود هزینه‌های فوق‌العاده، هیچ موفقیتی به دست نیاورد و جامی به هواداران هدیه نداد؛ اما باقی ماندن مدیرعامل و سرمربی، خود خبر امیدوارکننده‌ای برای زردهای اصفهانی بود.

استقلال اما اوضاع مناسبی ندارد. هواداران که فصل را به آن شکل تمام کردند و (برخلاف رقیب تهرانی) مجوز حرفه‌ای برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست دادند اما توقع دارند داستان این فصل با فصل قبل متفاوت باشد تا آنها بتوانند قصه این فصل را با اشتیاق بخوانند.

چرا سرمربی انتخاب نمی‌شود؟

برای هواداران سؤال است که چرا سرمربی فصل آینده انتخاب نمی‌شود؟ سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال یک روز می‌گوید سرمربی استقلال قطعاً خارجی است و روز دیگر می‌گوید حتماً داخلی خواهد بود و همین تناقض آشکار می‌کند که هنوز باشگاه با گزینه‌ای به توافق نرسیده است.

استقلال به‌دلیل قانون جدید فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مربی خارجی جذب کند چون مربی خوب خارجی به هیچ عنوان نمی‌پذیرد «ریالی» حقوق بگیرد. از میان مربیان خوب داخلی هم فقط چند مربی بدون تیم هستند و همین دایره انتخاب مدیران باشگاه را کوچک می‌کند.

هواداران به این دلایل عمده توقع دارند هر چه زودتر سرمربی معرفی شود تا تیم فصل بعد، با نظر او بسته شود. شاید انتخاب یک گزینه مناسب بتواند کمی از حجم انبوه نگرانی هواداران کم کند.

بهمن بدهی‌ها روی سر آبی‌پوشان| استقلال منهای 600 میلیارد!

بدهی‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند؟

بدهی‌های باقی‌مانده از فصل قبل، کمرشکن است. به این ارقام توجه کنید:
استقلال برای دائمی کردن قرارداد محمد محبی باید 600 هزار دلار پرداخت کند.
حضور قرضی مهدی قایدی در فصل قبل 2/1 میلیون دلار برای استقلال هزینه داشت. استقلال این فصل توان پرداخت رقمی بالاتر از این یا نزدیک به این عدد را دارد؟
از طلب سیلوا 200 هزار دلار باقی مانده که باید تسویه شود.
اگر آمانوف شکایت کند (که حتماً این کار را می‌کند) استقلال باید نزدیک به 600 هزار دلار پرداخت کند.
هنوز با ساپینتو تسویه نشده و رقمی نزدیک به 150 هزار دلار از قرارداد او باقی مانده است که باید پرداخت شود.
هنوز با بازیکنان فصل قبل استقلال تسویه نشده و چیزی بین 300 تا 350 میلیارد از طلب بازیکنان باقی مانده است.
آژانس‌های هواپیمایی و هتل‌ها بویژه یک هتل در بلوار کشاورز تهران مبلغی عجیب از استقلال طلب دارند که این بدهی‌ها هم حتماً باید پرداخت شوند.
استقلال برای آغاز فصل جدید باید عددی قابل توجه (دست‌کم 150 میلیارد) فراهم کند تا بتواند رضایت بازیکنان را برای آغاز فصل فراهم کند.

این اعداد را اگر با هم جمع بزنید به رقمی سرسام‌آور می‌رسید که هوش از سر می‌پراند. بدهی استقلال همین حالا منهای 600 میلیارد تومان است و باید این پول را فراهم کند در حالی که دو حامی مالی این باشگاه روی هم رفته و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن 250 میلیارد تومان می‌دهند که این پول باید صرف هزینه‌های وحشتناک فصل جدید شود حال آنکه بخش اعظم مشکل استقلال مربوط به بدهی‌های زمین‌مانده فصل قبل است.

اگرچه مدیران باشگاه تلاش فراوانی کرده‌اند تا حجم بدهی‌های فوق‌العاده باشگاه را کاهش دهند و بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را هم پرداخت کرده‌اند؛ اما باز هم بدهی‌ها و هزینه‌ها مانند بهمن بر سر استقلال آوار شده‌اند و همین مورد، شروع فصل جدید را برای این باشگاه سخت می‌کند.

منبع: ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها